Interiør, hverdagsliv og opppussing
I det røde huset i svingen.
Der bor vi og har det godt:))

mandag 21. februar 2011

Ny uke:)


Gratulere til sønnen i huset og kjæresten:)
1 år`s dag som kjærester idag<3


Vinterferie-uke og hjemmedag:)
Vi Koser Oss:)


*Flytter om ting og tang på stua.
*Har endelig ryddet boden og fått god plass der:)
Samler på mye rart.....
En vet jo aldri om en kan få bruk for det:)






Et lite bilderas fra stua vår:)


 Yndlingsbladet mitt:)


 Liker denne symaskina godt.
Fikk den av min tante:)



Pynt som betyr mye for meg<3

Bildet av mormor
er noe av det
kjæreste jeg har:)
hun var godheten selv.
Tenker ofte på henne
og
snakker mye om henne
til mine barn:)

Jeg elsker dufter:)
Jeg har
duftpinner,
romspray,
velduftende kremer,
duftende såper,
duftlys,
duftolje,
vaskepulver
,skyllemiddel,
rengjøringsmiddel,
dufthjerter med god lukt,
poser med lavendellukt
og
selvsagt parfyme;)

Duftlampa på bildet fikk
jeg i gave fra
søstra mi for mange år siden.
Den blir brukt daglig
og jeg har mange duftoljer

Nå er det kanelduft:)
Kanskje dere bruker den i jula?
Jeg bruker Kongerøkelse i jula
og den dufter
herlig:)
Jeg kjøper duftoljene mine

Black Design.


Men
yndlingsdufta mi er
rosmarin
fra 
Julia Lawless:)
Og den kjøper
jeg på
helsekostbutikk:)


 En liten fornemmelse av vår i stua:)


 Fikk den sovende babyen av mamma for 22 år siden:)
Da jeg fortalte at jeg skulle bli 
mamma for første gang.
Og hun mormor:)
Silje Natalie
 min førstefødte har alltid vært ei mormor-jente:)
Planen er å gi denne til Silje 
den dagen jeg får vite at
jeg
skal bli mormor til hennes barn:)




Stæsj på stua;)



 På Domus interiør 
finner 
jeg alltid
mye 
lekkert:)
Dette kjøkkenkledet 
pynter
opp
kroken
med 
gamle ting:)

Kaffekvern, gammel mugge og bilder
pryder kroken:)
Hylla fikk jeg av
Hildegunn:)
Den fikk et par strøk hvitmaling
og
ble som ny;)


 Dåpskjolen 
til
Sofie Elena
er så fin
at jeg har ikke hjerte til å 
gjemme den i et skap:)
Den er heklet av storesøstra mi:)
Faddertante kalles hun ettersom
hun fikk æren av å være fadder til
Sofie Elena
for 
9 år siden:)
 Skapet er nok et bruktfunn
som ble nytt
etter tre strøk 
med oljemaling:)

 Lag på lag med stæsj.




Kaffekrus undelag
kan også brukes
til pynt:)
Her pyntet med
glansbilder
med 
gammelt motiv:)



Vindusramma i vinduskarmen;)

Stettfatet
er en gave fra
Silje:)
Det blir brukt til
godis
og
marengs:)
Men når en har sånt til
"pynt"
forsvinner den fort;)





2 kommentarer:

Oline sa...

Så koselig at du vil følga bloggen min! Kjempemasse fint her inne hjå deg og!
Ha ein kjempefin kveld!

Klem Oline

marihøna sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Så mye koselig du har på din blogg. Og den skjønne dåpskjolen skjønner jeg bare at du må ha framme :)

Klem Marihøna